Ferrol renueva su acreditación como campus de especialización excelente de Galicia hasta 2028. La resolución, publicada ayer en el DOG, culmina un proceso de evaluación interna y, sobre todo, externa, que convierte al Campus Industrial de la Universidade da Coruña en el primero de Galicia y de España en prorrogar un sello en cuya consecución también fue pionero. “Ferrol vai marcando o camiño”, resumió ayer el secretario xeral de Universidades, José Alberto Díez de Castro, en el acto de presentación que se celebró en el Edificio de Batallones.
La resolución le pone al Campus una serie de deberes para este período que se abre, con la ventaja de que dispone de cuatro años para hacerlo y avanzar en los aspectos que se fijan en el documento. “Isto”, añadió Díez de Castro, “é o resultado de moito traballo” y, en ese sentido, recordó la “dificultade” de que el Campus Industrial haya conseguido este objetivo teniendo en cuenta que se trata “dun programa único en España e que, polo tanto, non temos referencias previas”.
La renovación de este sello de especialización y excelencia es la consecuencia de un proceso de evaluación de varios meses. “Neste programa as acreditacións non se regalan, non son un trámite”, subrayó el secretario xeral de Universidades, que recordó que el objetivo de esta acreditación y, ahora, de su renovación es “potenciar a docencia e unhas estruturas de investigación” que, explicó, “adoitan ser máis febles naqueles campus que non son centrais porque teñen máis dificultades para poder desenvolverse”.
Con este sello de excelencia, por lo tanto, se pretende que “se beneficie o tecido social e económico da comarca de Ferroterra”.
Díez de Castro insistió en que el logro es fruto de un trabajo colectivo que requiere de la implicación “de toda a comunidade universitaria e dos equipos directivos; se non fose así, non habería campus especializado”, por lo que invitó a la UDC y al Campus Industrial a “ter paciencia” –porque, precisó, “en docencia, investigación e transferencia hai que ir pouco a pouco, pois custa moito traballo e tardan anos en verse os resultados”– y a afrontar con ilusión el próximo período.
“Fixemos todos os deberes e aprobamos o curso”, ilustró, “pero agora comeza outro con outras materias e hai que poñerse a traballar para aprobar con nota no ano 2028”, concluyó Alberto Díez de Castro.
En uno de sus últimos actos como rector, Julio Abalde destacó que “hoxe é un día dunha enorme satisfacción”, puesto que la renovación de la acreditación, explicó, supone la “culminación dun
proxecto que naceu en 2016”, cuando su equipo presentó “unha idea que tiña a intención de
transformar o Campus de Ferrol a través da vía da especialización”. Hoy, apuntó, “o Campus Industrial
é unha gran realidade para a UDC, para a comarca de Ferrolterra e tamén para toda Galicia, grazas ao
traballo e ao esforzo de moita xente que se implicou malia as reticencias que sempre traen os cambios”.
Abalde afirmó que ese impulso tiene también su reflejo “no edificio no que estamos (Batallones), que é
resultado das xestións para buscar solucións aos problemas”. En ese sentido, aseguró que si hay un
proyecto diferencial en la UDC es precisamente el que está alojado en el inmueble rehabilitado gracias a la colaboración con la Armada. “O Centro Mixto de Investigación UDC-Navantia está xerando propostas e
desenvolvemento para o estaleiro 5.0 e, ademais, un impacto na sociedade”, finalizó.