El GOinterHUB analizará los retos de la eólica marina en Ferrol

Representantes del sector de Alemania, Japón o Irlanda acudirán al congreso que se celebra los días 24 y 25
El GOinterHUB analizará los retos de la eólica marina en Ferrol
Emma González y Enrique Mallón, ayer en el CIS Tecnoloxía e Deseño | Daniel Alexandre

GOE-Asime, organizadora, junto con Navantia Seanergies, Windar Renovables y la Xunta, del congreso internacional sobre eólica marina GOinterHUB que volverá a tener como escenario Ferrol, prevé alcanzar la cifra de 500 asistentes en la séptima edición, que se celebrará la próxima semana, los días 24 y 25 de octubre, en el CIS Tecnoloxía e Deseño de A Cabana. 


El secretario general de Asime, Enrique Mallón, destacó ayer en la presentación de la cita que se trata de un evento “único” en Galicia en el que se abordarán “un abano moi amplo de temáticas, desde cuestións técnicas e tecnolóxicas ata os desafíos que afronta o sector a nivel galego, español e europeo nos vindeiros anos”. 

 

Entre otras presencias confirmadas destacan las de un representante del instituto Fraunhofer alemán, así como de la asociación eólica de Japón y también de Irlanda del Norte, entre otras. Además habrá un panel exclusivamente orientado a los puertos –Ferrol-San Cibrao, A Coruña, Gijón y Avilés–, que son, dijo Mallón, “absolutamente necesarios e imprescindibles, todos eles, para intentar dar resposta aos retos loxísticos que trae aparellados esa industria”. 


Cadena de valor local


Esta séptima edición del GOinterHUB llega apenas unas semanas después de la aprobación del reglamento para la implantación de parques de eólica marina en la costa española. “No sector acollémolo todos cos brazos abertos porque é absolutamente indispensable para poder desenvolver este sector”, aseguró Mallón, que, sin embargo, pidió a las administraciones que, de cara al futuro, “se teña máis en conta a participación  da cadea de valor local nos proxectos de implantación, é dicir, que a puntuación sexa máis alta que o 30% coa que se valora actualmente”.


En ese sentido, el portavoz de Asime pidió medidas proteccionistas; en concreto, en el caso de las cimentaciones. “Que se teña en conta á hora de ponderar os proxectos”, señaló, “para protexer a industria local –ata o nivel europeo– e non quedar en desvantaxe con respecto á competencia asiática, coa que podemos colaborar, pero hai países como China que están facendo unha competencia industrial moi dura”. Mallón recordó que actualmente hay 3.000 empleos directos en Galicia dependientes de la eólica marina, pero avanzó que “poderían ser máis, outros 5.000, se desenvolvemos o sector como nos permite a lexislación”. 

 

En esa línea, explicó que el 43% de la superficie de la costa española susceptible de implantar parques eólicos es gallega, una proporción que, añadió, “supón unha vantaxe competitiva enorme”. Desde Asime recuerdan que de los cinco parques eólicos marinos que hay operativos en Europa, “tres teñen tecnoloxía galega”, si bien en estos momentos “só teriamos capacidade industrial para dar resposta á metade dos parques que se espera implantar no continente nos vindeiros anos”. Por ello, pide que se incentive la fabricación europea de los componentes de las estructuras. Las personas interesadas en participar en el evento pueden inscribirse en esta página web.

 

“Non imos defender a implantación en zonas que afecten á pesca”

 

“Non imos defender a implantación de parques eólicos mariños que impacten dun xeito relevante na pesca. Hai que conseguir consensos”, afirmó ayer el secretario general de Asime, que comenzó recordando que la superficie en la que se pueden instalar estos polígonos suponen el “0,46% do total, unha porcentaxe que non é relevante. O relevante é saber onde se van implantar e que a afectación sexa a menor posible para outras actividades”.


Por ello, Mallón le da importancia al trabajo que se desarrolle en el seno del Observatorio da Enerxía Eólica de Galicia, donde están representadas también las cofradías. “Compartimos con elas a idea de que é precisa toda a información”, apuntó, “pero non podemos deixar pasar a oportunidade que pode provocar un desenvolvemento industrial tremendo”. 


Zonas 


Mallón explica que la superficie reservada para esta industria “non era a que nós queriamos como industria, pero é a que se decidiu e a razonable e, en todo caso, cremos que son lugares en que se pode implantar e que non tería sentido reducilas aínda máis con argumentos que non teñen unha base científica”. 


Además de la repercusión en empleos directos –alcanzar los 8.000, según las estimaciones de Asime–, desde la patronal se explica que el impulso a esta actividad tendría “un efecto indirecto tremendo que facilitaría a implantación de proxectos industrais de grande calado se hai enerxía a un custe aceptable”. Asime cree que entre finales de este año y comienzos del siguiente podrá salir alguna subasta y, por lo tanto, “en tres ou catro anos poderiamos ter en Galicia o primeiro parque eólico comercial”. 

El GOinterHUB analizará los retos de la eólica marina en Ferrol

Te puede interesar