La demanda de un “plan industrial que garanta un futuro con emprego” en As Pontes que “atalle o proceso de reconversión que sofre” el municipio es el motivo que lleva a la Confederación Intersindical Galega –CIG– a convocar una manifestación el 19 de enero.
El secretario xeral del sindicato, Paulo Carril, acudió a la presentación de la protesta con el responsable comarcal de la central, Manel Grandal, y el miembro de la ejecutiva local, Hixinio Adega, que insistieron en demandar “solucións urxentes” ante una situación de la que están “fartos”: la falta de “avances” en los proyectos industriales que estaban llamados a ser los amortiguadores tras del cierre de la central térmica. “Queremos que todos eses proxectos que nos anuncian a diario sexan unha certeza, que estean en execución e non sigan en fase de tramitación”, aseguraron los portavoces.
“Non pode ser normal que non haxa un plan de reindustrialización”
“A transición xusta nas Pontes non existe”, dijo Carril, que criticó el proceso de “demolición” que, a su juicio, se está produciendo en la localidad. El secretario xeral del sindicato, además, lamenta que se considere “normal a falta dun plan de reindustrialización”, que el municipio “non dispoña de chan industrial” o que se “consinta a Endesa actuar impunemente sen asumir ningún tipo de responsabilidade social ou territorial”.
La CIG aludió al último informe de la Consellería de Economía e Industria sobre la evolución de los proyectos “cando xa deberían estar en execución e implantación: as plantas de hidróxeno, a fábrica de pneumáticos, a planta de biofibra, o centro de hidróxeno e amoníaco, as centrais hidroeléctricas reversibles ou a planta de acuicultura, que está en fase de estudo”, enumeró Carril.
En cuanto a la decisión de Red Eléctrica Española de “deixar sen concurso público a concesión de acceso á rede dos 1.400 MW” que tenía asignados la central, la CIG incidió en que no va a dejarle de reclamar al Miteco “que se manteña esa capacidade de evacuación e se saque o concurso público porque constitúe un valor engadido para o achegamento de proxectos industriais”.